Program 3ds max 2016

Program 3ds max jest jednym z najbardziej znanych programów do tworzenia grafiki trójwymiarowej. O jego doskonałej jakości może świadczyć fakt, że jest używany przez najznakomitszych projektantów grafiki 3D na świecie. Jego pierwsza wersja została stworzona w 1990 roku, natomiast obecna oznaczana jest datą 2016.

Obecnie dostępne wersje programu przeznaczone są dla środowiska Microsoft Windows. Program dostępny jest do zakupu, możliwe jest również jego subskrybowanie, dostępna jest również bezpłatna wersja próbna.

Głównym zastosowaniem programu 3ds max jest tworzenie gier komputerowych, wykorzystywany był do tworzenia efektów specjalnych w tak wielkich produkcjach jak na przykład „Władca Pierścieni”, znajduje również szerokie zastosowanie w branży reklamowej.

Znakami rozpoznawczymi 3ds max 2016 są takie funkcje jak system animacji postaci dwunożnych Character Studio, dzięki któremu możliwa jest zaawansowana animacja stworzonych przez nas modeli, Reactor – funkcja stymulacji fizyki, która umożliwia operowanie takimi elementami jak deszcz, wiatr, cieniowanie, oświetlenie, oferuje ona również mnogość faktur, które można nanosić na poszczególne przedmioty. Charakterystyczna jest również funkcja, która pozwala na kontrolowanie animacji przy pomocy diagramów.

Zaletą programu jest możliwość rozszerzania go o dowolną ilość narzędzi w zależności od indywidualnych preferencji grafika za pomocą stworzonych specjalnie do tego celu wtyczek. Za pomocą 3ds max możemy wykonywać zaawansowane modelowanie brył, dowolnie rozmieszczać wybrane obiekty w przestrzeni, tworzyć złożone sieci obiektów, wytłaczać kształty, tworzyć tekstury, tworzyć efekty świetlne.

Dzięki jego zaawansowanym technologicznie narzędziom, praca grafików zostaje znacznie przyspieszona. Również przejrzysty interfejs ułatwia pracę w programie zarówno zaawansowanym, jak i początkującym użytkownikom. Tworzenie grafiki 3D jest tu dodatkowo ułatwione, ponieważ mamy możliwość podglądu naszej przestrzeni roboczej z perspektywy czterech niezależnych od siebie kamer.